Gå til hovedindhold

LÆRINGSRUM

Hvilke undervisningsrum understøtter elevens udvikling som filmkunstner?

Indhold

    På FGK specialiserer vi os i, hvordan kreativitet fremmes gennem rummet og brugen af rummet. Vi benytter en systemteoretisk tilgang til at forstå, hvordan personlige processer, fysiske rammer og samarbejdsprocesser spiller sammen for at understøtte et kunstnerisk virke hos eleven. 

    Vi har særligt fokus på at rammerne inviterer til interaktion, æstetisk og menneskelig nysgerrighed, brud med traditionelle undervisningsrammer, cirkulær orientering og fleksibilitet i forhold til indretning.

    Vi understøtter elevens udvikling gennem tre grundlæggende læringsrum, som alle er vigtige som indgangsvinkler til at forme elevens kompetencer som filmskaber. De tre rum skal ses som et grundlag for det didaktiske fokus i undervisningen.

      1. Undervisningsrummet, der har fokus på teoretisk forståelsesviden
      2. Mestringsrummet, der har fokus på metodisk praksisforståelse
      3. Rummet for kropslig oplevelsesfornemmelse, der har fokus på den kvalitative og skærpede oplevelse

    I vores undervisning veksler vi i vid udstrækning mellem de forskellige rum, for bedre at kunne fokusere elevens læring i forhold til enten 1) viden og teoretisk forståelse, 2) træning af metodisk praksis og teknisk mestring eller 3) træning i at mærke efter og raffinere den kunstneriske fornemmelse og personlige stemme.

    For mere information kontakt Mads Palm Jensen